English
kArton hírlevél

Üzemeltető: lev-lista.hu

Keresés

   kArton > galéria > ratkArt archiv > Elõd Ágnes - c h e a t c o d e ( g. f. r e j t e k h e l y e ) > oldal
Elõd Ágnes - c h e a t c o d e ( g. f. r e j t e k h e l y e )
dátum: 2002.06.01
1/1 oldal

   A kArton karikatúra és képregény múzeum, valamint a kArton alapítvány 2002 június 5 és június 29..-e között Elõd Ágnes kiállítást rendezett. 

   kicsit Elõd Ágnesrõl

   Elõd Ágnes (1974) fiatal szobrászmûvész, az utóbbi években elsõsorban installációkat készít, úgymint 1998-ban a Szombathelyen bemutatott Helyszínelés, 2000-ben a Helyszíni szemle Jancsi és Juliska mézeskalács házikójában (Dunaújváros, Ú
stí nad Labem), 2001-ben a Mûcsarnokban a Bûnügyi kiállítás, vagy 2002-ben Párizsban a Germination szervezésében a Karácsony. A mûvészt elsõsorban virtuális, vagy ténylegesen nem létezõ terek valóságban történõ felépítése, azaz megjeleníthetõsége érdekli.

   A raktArtban eddig még be nem mutatott installációját láthatjuk, ami tulajdonképpen nem más, mint G. F. rejtekhelye, G. F. nem titok, csak annak a számítógépes játéknak a fõszereplõjének a neve, akinek "valós" személyazonosságának képzõmûvészeti projektben való részvételéhez a játék magyarországi forgalmazója nem járult hozzá. Szóval a G. F.-projekt alapját a számítógépes játékok virtuális terei inspirálták, ugyanis ha belépünk a kiállítótérbe, akkor tulajdonképpen G. F. rejtekhelyére lépünk be, arra a rejtekhelyre, amit még a játékból sem ismerhetünk!
Nem, ez nem ilyen egyszerû.
   Aki ismeri azt a számítógépes játékot, melyben G. F. a foszereplõ, annak a raktArtba belépve lehet egy olyan érzése, hogy a játék virtuális terébe lép be. Természetesen ez sem ilyen egyszeru, és semmi baj, ha ez az alapinformáció nem jut a térben egyedül leledzõ kiállításlátogató eszébe, merthogy biztos eszébe jut más - már csak abból kifolyólag is, hogy olyan egyedül van -, például a félhomály keltette gyermeki félelem, esetleg felnõttkori paranoia. A rejtekhelyet egyébként a játék kreatívjai által készített alaptér inspirálta, ám az alapanyagba, azaz az "alaptérbe" Elod Ágnes a tole már megszokott, azaz ironikus módon nyúl bele, és alkotja újra.
   A kiállításon, azaz G. F. szobájában tehát a térben egyedül álldogálló vagy mozgolódó látogató magának G. F.-nek a virtuális világába feledkezhet bele, ha éppen kedve van hozzá.

- kartonsisters -

 
írta: kArton